Međunarodni sajam usluga koji je održan u Dašingu u proteklom periodu je bio svedok prvog robo-taksija. Kineska kompanija AeroHT, podružnica poznatog proizvođača električnih vozila Kspeng, napravila je veliki korak ka budućnosti urbanog prevoza. Naime, kompanija je uspešno izvela prvu službenu vožnju svog letećeg robot-taksija, modela Ks2.
Prva službena vožnja
Vožnja Ks2 letećeg taksija održana je kao deo događaja koji je imao za cilj demonstraciju sposobnosti ovog revolucionarnog prevoznog sredstva. Ks2 je dizajniran da prevozi dva putnika i može leteti do 25 minuta zahvaljujući svojih osam propelera i četiri električna motora. Ovaj let označava značajan korak ka komercijalizaciji letećih vozila koja će, prema planovima kompanije, uskoro postati svakodnevna pojava u urbanim sredinama.
Tokom ovog potpuno autonomnog leta, putnici su mogli uživati u bezbednom iskustvu letenja sa jednostavnim operacijama poletanja i sletanja. Kompanija AeroHT je izvela skoro 4000 probnih letova sa svojim robo-taksijem u različitim scenarijim i time ga i praktično pripremila za serijsku proizvodnju.
Podrška kineske vlade i planovi za budućnost
Kineske vlasti aktivno podržavaju razvoj i implementaciju letećih vozila u okviru strategije za ekonomiju na malim visinama. Ovaj segment ekonomije fokusira se na iskorišćavanje vazdušnog prostora između 100 i 500 metara visine, koji je trenutno nedovoljno iskorišćen. Podrška vlade igra ključnu ulogu u bržem razvoju i prihvatanju tehnologija letećih automobila.
AeroHT planira da do kraja godine počne primati narudžbine za Ks2. Ovaj model predstavlja samo početak, jer kompanija već radi na razvoju naprednijih verzija svojih letećih taksija koje će imati duži domet i veću efikasnost. Ubrzani razvoj tržišta letećih vozila potvrđuje i rastuća konkurencija među proizvođačima električnih vertikalno poletnih i sletnih vozila (eVTOL).
Šta kaže konkurencija?
Tržište letećih automobila postaje sve konkurentnije, sa sve više kompanija koje ulažu u razvoj eVTOL tehnologije. AeroHT se ističe kao lider zahvaljujući svojim inovativnim rešenjima i podršci matične kompanije Kspeng. Sa sve većim brojem testiranja i demonstracija, jasno je da će leteći automobili uskoro postati deo svakodnevnog urbanog prevoza.
Međutim, i u ovoj oblasti postoji i konkurencija. Kineska uprava za civilno vazduhoplovstvo odobrila je proizvodni sertifikat za EHangov model eh216-s još u aprilu, omogućavajući kompaniji da započne masovnu proizvodnju, dok je eVTOL iz kompanije AutoFlight iz Šangaja dobio odobrenje za dizajn još u martu.
Prva službena vožnja letećeg taksija Ks2 predstavlja značajan korak ka budućnosti urbanog prevoza. Uz podršku kineske vlade i napredne tehnologije, AeroHT je na putu da postane lider u industriji letećih vozila. Komercijalizacija ovih vozila donosi nove mogućnosti i izazove, ali i obećava revoluciju u načinu na koji se krećemo kroz gradove.